Klima cihazının tarihi insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu beden ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor getirmek kucakin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin deniz gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk şanlı yararlanma vadiını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devir 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol eden bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, henüz hafif ve mahsuldar yaşayabilmek kucakin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima fazla olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya meseleyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Daha çok klima yoksuz meseleyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce meseleyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor çeyizı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın ferahlamak kucakin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak kucakin tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima yararlanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği zıtsında tüketicilerimiz hüküm tevdi sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana usturuplu seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlamlanamaması, harbi montaj icraatının binalmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak değersiz bir taharri binalmalıdır.