Logo nedir? Söz demeı olarak ana muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz demeının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çkırmızıışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin elan çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde canlılık gösteren teamülletmelerin ekseriya logoları bölümü simgeleme fiyat. Lakin takkadak bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çkırmızıışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, hafif anlaşılır, biçimırlanması hafif, olabilir evetğunca az sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yarar olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün de temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket kucakin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı deme bakımında bu marifet çok önemlidir.